icon

Jak przygotować plik do druku?

Kto pyta nie błądzi

PRZYGOTOWANIE PIKÓW:

Rekomendowanym formatem plików jest PDF 1.4, przyjmujemy także pliki w formacie EPS, TIFF. Nie przyjmujemy plików otwartych z programu Corel oraz nie bierzemy odpowiedzialności za prace przesłane w programie CorelDraw oraz PDF generowane z tego programu.

  • Spad minimum 2 mm (broszury 3) z każdej strony, dopuszczalne jest umieszczenie większego spadu. W przypdku braku spadów zostaną dorobione automatycznie (lustrzane odbicie)
  • Plik w formacie 1:1
  • Fonty osadzone w dokumencie lub zamienione na krzywe
  • Teksty odsunięte od linii cięcia minimum 3 mm
  • Rozdzielczość grafik: 300 dpi
  • Praca wycentrowana względem środka 
  • Wszystkie strony w jednakowej orientacji. Prace zawsze są obracane względem pionowej krawędzi.
  • Minimalny font : 7 pkt
  • Teksty w kontrze: 12 pkt
  • Najmniejsza dopuszczalna grubość linii to 0,30 pkt
  • Kody kreskowe, QR - 100%K (wektor) - zalecana wielkość > 30x30mm
  • Maxymalna wartość nafarbienia nie większa niż 300%
  • Przestrzeń barwna CMYK (Jeśli w projekcie zastosowano RGB, PANTONE, zostaną one automatycznie przekonwertowane do przestrzeni CMYK, po czym mogą różnić się od wartości zadanych pierwotnie, za co drukarnia nie bierze odpowiedzialności)
  • W przypadku dodatkowych procesów technologicznych jak perforacja / bigowanie / rożkowanie / dziurowanie / składanie, prosimy o dodatkowy plik podglądowy z wizualizacją perforacji / bigowania / etc. Możliwe jest także, przesłanie informacji w jakiej odległości od linii cięcia powinna być umieszczona biga/perforacja. Nie należy umieszczać tych elementów na pliku do druku.
  • W przypadku publikacji wielostronicowych, strona po stronie wraz z okładką
  • Nie należy stosować trybu nadruku /overprint. Wszystkie overprinty są zdejmowane w czasie preflightu plików (nie dot. plików z Whitem).

Uwaga: drukarnia nie sprawdza "literówek" i czytelności kodów QR/kreskowych - w razie wątpliwości wykonaj próbę

Utratę jakości druku powoduje:

  • Przygotowanie plików w formacie jpg, tiff *
  • Projektowanie w programie Photoshop **
  • Przygotowanie publikacji w RGB - dotyczy szczególnie czarnych tesktów i illustracji ***
  • Przygotowanie publikacji w nieprofesjonalnych programach np. internetowych

* format jpg, tiff jest nośnikiem Bitmap i powinien być stosowany tylko w przypadku reprodukcji zdjęć
** Photoshop jest programem do edycji Bitmap a teksty i ilustarcje (wektory) powinny być zaprojektowane w programach do edycji grafiki wektorowej typu Illustrator, Indesign
*** nastąpi automatyczna konwersja RGB do CMYK co możę zmienić kolorystyke a "czarny nie będzie nasyconym czarnym"

PRÓBA:

Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za subiektywną ocene wykonania pracy (kolorystyka, jakość zdjęć, etc). W przypadku wątpliwości prosimy o wykonanie próby przed wykonaniem finalnego zlecenia.

PRZYGOTOWANIE PRAC Z  HotStampingiem (Tłoczeniem):
  • Osobny plik PDF tylko z elementami do HOTSTAMPINGU (TŁOCZENIA), przygotowany w programie wektorowym (pliki rastorowe nie są akceptowane)
  • Wszystkie elementy jako 100% koloru czarnego w przestrzeni CMYK lub Gray - RGB nie jest poprawne
  • Minimalny odstęp pomiędzy elementami tłoczonymi 0,80 mm
  • Minimalny font 12 pkt, grubość linii 0,5 mm
  • Istnieje możliwość wykonania hotstampingu na spad, w takim przypadku prosimy o uwzględnienie 2 mm spadu w projekcie. Element musi mieć obszar przynajmniej 3 mm od krawędzi do środka pracy
  • Elementy oznaczone jako 100% koloru czarnego
  • Maxymalny rozmiar obszaru złoconego / tłoczonego to 10x10 cm. Powyżej cena matrycy jest ustalana indywidualnie. W przypadku dużych elementów należy pamiętać, że głębokość tłoczenia może się rozkładać nieproporcjonalnie na całej pracy
  • Nie należy stosować jednocześnie lakieru wybiórczego UV i tłoczenia po przeciwnych stronach pracy oraz na tych samych elementach
  • UWAGA: Hot Stamping / Tłoczenie (matryca) w ramach jednego zlecenia może być tylko jeden

Wykonujemy również personalizację na produktach z uszlachetnieniem (Hot Stamping, Tłoczenie, Lakier UV), jedak w takim przypadku istnieje możliwość braków (do kilku sztuk) ze względu uszkodzenia powstałe w trakcie dodatkowych procesów technologicznych. W takim przypadku zostaje dostarczony zamiennie produkt bez zmiennych danych. Skontaktuj się z BOK by wykonać wycenę indywidualną.

PRZYGOTOWANIE LAKIERU UV  - wybiórczego:
  • Osobny plik PDF tylko z elementami do lakieru
  • Wszystkie elementy oznaczone jako 100% koloru czarnego w przestrzeni CMYK lub Gray - RGB nie jest poprawne
  • Elementy lakieru w skali 1:1 w stosunku do elementów drukowanych (lakier spasowany do elementów drukowanych)
  • Wielkość tekstu nie mniejsza niż 14 pkt, linie nie mniejsze niż 1,5 pkt.
  • Odstępy między elementami nie mniejsze niż 0,5 mm
  • Nie należy stosować jednocześnie lakieru wybiórczego UV i hotstampingu po przeciwnych stronach pracy
PROFILE ICC:

Drukujemy w standardzie technologicznym FOGRA 51. Profil ICC PSO Coated V3 służy do definiowania kolorów projektu tak aby zostały wydrukowane zgodnie z powyższymi warunkami. Profil ten powinien zostać wybrany w strategii kolorystycznej w środowisku graficznym. Służy do konwertowania przestrzeni RGB do CMYK oraz zastosowania w przygotowaniu plików PDF (output intent). Może być również używany do symulacji na ekranie monitora.

SPECYFIKACJA JAKOŚCIOWA WYROBU GOTOWEGO - pobierz PDF

Wszystkie pytania i odpowiedzi

  • arrow filtruj

    Kategoria

  • arrow

    Jak złożyć zamówienie online?

    W celu złożenia zamówienia online, wykonaj kolejno poniższe czynności:

    1. Wybierz produkt z zakładki „Cennik”

    2. Określ parametry produktu:

    - wybierz papier (zdjęcia i opisypapierów możes podejrzeć w zakładce "Podłoża" )

    - wybierz lub wpisz format pracy (zawsze wpisuj format w mm, jeśli praca jest składana wpisz format po rozłożeniu) 

    - wybierz cechy dodatkowe, jeśli chcesz

    - w przypadku kilku projektów z tą samą specyfikacją możesz wybrać opcję "WERSJE"

    - wybierz/ wpisz ręcznie łączny nakład

    - klinnij do koszyka ( do koszyka możesz dodawać kolejne produkty, które możesz wysłac razem lub osobno)
    3. Zaloguj się / Załóż konto 

    4. Wybierz czy odbierasz zamówienie osobiście z naszego punktu czy chcesz wysyłkę

    5. Wpisz dane do faktury, możesz także wybrać opcję paragon

    6. Wgraj PLIK do druku

    7. Możesz przejść do PANELU KLIENTA.

    W PANELU KLIENTA możesz, zaakceptować PODGLAD plików do druku. Pamiętaj, zlecenia bez akceptacji plików nie będą drukowane. Możesz także podmienić pliki do druku, zobaczyć termin realizacji i zarządzać swoim zleceniem.

     

  • arrow

    Jakie są koszty dostawy?

    Korzystamy z usług firmy kurierskiej - DPD. Koszt przesyłki kurierskiej zwykłej to 7,00 zł netto, koszt przesyłki pobraniowej  to 10,00 zł netto.  Ewentualne dopłaty uzależnione są od usług dodatkowych, takich jak np.  dostawa w sobotę, dostawa do określonej godziny.

    W przesyłce od nas, znajdzie się tylko Twój zamówiony produkt, nie dołączamy do wysyłek faktur, materiałów reklamowych, paczka nie posiada także naszych oznaczeń, taśm itp. 

  • arrow

    Reklamacje

    Reklamację należy złożyć mailowo wysyłając wiadomość na adres . W treści maila nalezy podać numer zamówienia, oraz powód reklamacji. W celu poprawnego rozpatrzenia produktu reklamowanego, składając reklamację należy dostarczyć Indigodruk reklamowany Produkt wraz z opisem reklamacji.

Nie znalazłeś
odpowiedzi?

Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi
Klienta. Wypełnij formularz, zadzwoń lub
przyjdź do naszego butiku.

faq
kontakt arrow