Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

icon

Jak przygotować plik do druku?

Kto pyta nie błądzi

PRZYGOTOWANIE PLIKÓW:

Rekomendowanym formatem plików jest PDF 1.4, przyjmujemy także pliki w formacie EPS, TIFF. Nie przyjmujemy plików otwartych z programu Corel oraz nie bierzemy odpowiedzialności za prace przesłane w programie CorelDraw oraz PDF generowane z tego programu.

  • Spad minimum 2 mm (broszury 3) z każdej strony, dopuszczalne jest umieszczenie większego spadu. W przypdku braku spadów zostaną dorobione automatycznie (lustrzane odbicie)
  • Plik w formacie 1:1
  • Fonty osadzone w dokumencie lub zamienione na krzywe
  • Teksty odsunięte od linii cięcia minimum 3 mm
  • Rozdzielczość grafik: 300 dpi
  • Praca wycentrowana względem środka 
  • Wszystkie strony w jednakowej orientacji. Prace zawsze są obracane względem pionowej krawędzi.
  • Minimalny font : 7 pkt
  • Teksty w kontrze: 12 pkt
  • Najmniejsza dopuszczalna grubość linii to 0,30 pkt
  • Kody kreskowe, QR - 100%K (wektor) - zalecana wielkość > 30x30mm. 
  • Maxymalna wartość nafarbienia nie większa niż 300%
  • Przestrzeń barwna CMYK (Jeśli w projekcie zastosowano RGB, PANTONE, zostaną one automatycznie przekonwertowane do przestrzeni CMYK, po czym mogą różnić się od wartości zadanych pierwotnie, za co drukarnia nie bierze odpowiedzialności)
  • W przypadku dodatkowych procesów technologicznych jak perforacja / bigowanie / rożkowanie / dziurowanie / składanie, prosimy o dodatkowy plik podglądowy z wizualizacją perforacji / bigowania / etc. Możliwe jest także, przesłanie informacji w jakiej odległości od linii cięcia powinna być umieszczona biga/perforacja. Nie należy umieszczać tych elementów na pliku do druku.
  • W przypadku publikacji wielostronicowych, strona po stronie wraz z okładką
  • Nie należy stosować trybu nadruku /overprint. Wszystkie overprinty są zdejmowane w czasie preflightu plików (nie dot. plików z Whitem).

Uwaga: drukarnia nie sprawdza "literówek", wycentrowania tektów oraz czytelności kodów QR/kreskowych - w razie wątpliwości wykonaj próbę

Utratę jakości druku powoduje:

  • Przygotowanie plików w formacie jpg, tiff , png*
  • Projektowanie w programie Photoshop **
  • Przygotowanie publikacji w RGB - dotyczy szczególnie czarnych tesktów i illustracji ***
  • Przygotowanie publikacji w nieprofesjonalnych programach np. internetowych

* format jpg, tiff jest nośnikiem Bitmap i powinien być stosowany tylko w przypadku reprodukcji zdjęć
** Photoshop jest programem do edycji Bitmap a teksty i ilustarcje (wektory) powinny być zaprojektowane w programach do edycji grafiki wektorowej typu Illustrator, Indesign
*** nastąpi automatyczna konwersja RGB do CMYK co możę zmienić kolorystyke a "czarny nie będzie nasyconym czarnym"

PRZYGOTOWANIE PRAC Z  HotStampingiem lub Tłoczeniem:
  • Osobny plik PDF tylko z elementami do HOTSTAMPINGU /TŁOCZENIA, przygotowany w programie wektorowym (pliki rastorowe nie są akceptowane)
  • Wszystkie elementy jako 100% koloru czarnego w przestrzeni CMYK lub Gray - RGB nie jest poprawne
  • Minimalny odstęp pomiędzy elementami tłoczonymi 0,80 mm
  • Minimalny font 12 pkt, grubość linii 0,5 mm
  • Istnieje możliwość wykonania hotstampingu na spad, w takim przypadku prosimy o uwzględnienie 2 mm spadu w projekcie. Element musi mieć obszar przynajmniej 3 mm od krawędzi do środka pracy
  • Elementy oznaczone jako 100% koloru czarnego
  • Cennik online na www ustala maksymalny rozmiar obszaru złoconego / tłoczonego do formatu 10x10 cm. Cena matrycy o większych wymiarze jest ustalana indywidualnie. W przypadku dużych elementów należy pamiętać, że głębokość tłoczenia może się rozkładać nieproporcjonalnie na całej pracy.
  • Informujemy, że przechowujemy matrycę na pisemnę prośbę Klienta, w przypadku braku takiej infomacji matryca zostanie zutylizowana.
  • Nie należy stosować jednocześnie lakieru wybiórczego UV i tłoczenia po przeciwnych stronach pracy oraz na tych samych elementach.

UWAGA: Hot Stamping / Tłoczenie (matryca) w ramach jednego zlecenia musi być wspólny dla całej pracy oraz w tym samym miejscu. Inny elemeny lub umiejscowienie to nowe zlecenie.

Wykonujemy również personalizację na produktach z uszlachetnieniem (Hot Stamping, Tłoczenie, Lakier UV), jedak w takim przypadku istnieje możliwość braków (do kilku sztuk) ze względu na uszkodzenia powstałe w trakcie dodatkowych procesów technologicznych. W takim przypadku zostaje zawsze dostarczony zamiennie produkt bez zmiennych danych. Skontaktuj się z BOK by wykonać wycenę indywidualną.

PRZYGOTOWANIE LAKIERU UV  - wybiórczego:
  • Osobny plik PDF tylko z elementami do lakieru
  • Wszystkie elementy oznaczone jako 100% koloru czarnego w przestrzeni CMYK lub Gray - RGB nie jest poprawne
  • Elementy lakieru w skali 1:1 w stosunku do elementów drukowanych (lakier spasowany do elementów drukowanych)
  • Wielkość tekstu nie mniejsza niż 14 pkt, linie nie mniejsze niż 1,5 pkt.
  • Odstępy między elementami nie mniejsze niż 0,5 mm
  • Nie należy stosować jednocześnie lakieru wybiórczego UV i hotstampingu po przeciwnych stronach pracy

PODŁOŻA:

Informujemy, że w przypadku podłoży z recyklingu oraz bawełnianych, w podłożu mogą miejscowo występować widoczne wtrącenia, włoski z pulpy drzwnej. Jest to wynik procesu przetwarzania papieru, a co nie mamy wpływu. W podłożach barwionych w masie, papier między partiami produkcyjnymi fabryki może delikatnie się różnić odcieniem.

PRÓBA:
  • Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za subiektywną ocenę wykonania pracy (kolorystyka, jakość zdjęć, etc)
  • W przypadku wątpliwości prosimy o wykonanie próby przed wykonaniem finalnego zlecenia
  • Wydruk próbny to arkusz plano 300x440 mm
PROFILE ICC:

Drukujemy w standardzie technologicznym FOGRA 51. Profil ICC PSO Coated V3 służy do definiowania kolorów projektu tak aby zostały wydrukowane zgodnie z powyższymi warunkami. Profil ten powinien zostać wybrany w strategii kolorystycznej w środowisku graficznym. Służy do konwertowania przestrzeni RGB do CMYK oraz zastosowania w przygotowaniu plików PDF (output intent). Może być również używany do symulacji na ekranie monitora.

SPECYFIKACJA JAKOŚCIOWA WYROBU GOTOWEGO - pobierz PDF

Wszystkie pytania i odpowiedzi

  • arrow filtruj

    Kategoria

  • arrow

    hotstamping

    PRZYGOTOWANIE PRAC Z  HotStampingiem lub Tłoczeniem:

     

    - Osobny plik PDF tylko z elementami do HOTSTAMPINGU /TŁOCZENIA, przygotowany w programie wektorowym (pliki rastorowe nie są akceptowane)
    - Wszystkie elementy jako 100% koloru czarnego w przestrzeni CMYK lub Gray - RGB nie jest poprawne
    - Minimalny odstęp pomiędzy elementami tłoczonymi 0,80 mm
    - Minimalny font 12 pkt, grubość linii 0,5 mm
    - Istnieje możliwość wykonania hotstampingu na spad, w takim przypadku prosimy o uwzględnienie 2 mm spadu w projekcie. Element musi mieć obszar przynajmniej 3 mm od krawędzi do środka pracy
    - Cennik online na www ustala maksymalny rozmiar obszaru złoconego / tłoczonego do formatu 10x10 cm. Cena matrycy o większych wymiarze jest ustalana indywidualnie.
    - W przypadku dużych elementów należy pamiętać, że głębokość tłoczenia może się rozkładać nieproporcjonalnie na całej pracy.
    - Informujemy, że przechowujemy matrycę na pisemnę prośbę Klienta, w przypadku braku takiej infomacji matryca zostanie zutylizowana.
    - Nie należy stosować jednocześnie lakieru wybiórczego UV i tłoczenia po przeciwnych stronach pracy oraz na tych samych elementach.    

    UWAGA: Hot Stamping / Tłoczenie (matryca) w ramach jednego zlecenia musi być wspólny dla całej pracy oraz w tym samym miejscu. Inny elemeny lub umiejscowienie to nowe zlecenie.

    Wykonujemy również personalizację na produktach z uszlachetnieniem (Hot Stamping, Tłoczenie, Lakier UV), jedak w takim przypadku istnieje możliwość braków (do kilku sztuk) ze względu na uszkodzenia powstałe w trakcie dodatkowych procesów technologicznych. W takim przypadku zostaje zawsze dostarczony zamiennie produkt bez zmiennych danych. Skontaktuj się z BOK by wykonać wycenę indywidualną.

  • arrow

    Jak złożyć zamówienie online?

    W celu złożenia zamówienia online, wykonaj kolejno poniższe czynności:

    1. Wybierz produkt z zakładki „Cennik”

    2. Określ parametry produktu:

    - wybierz papier (zdjęcia i opisy papierów możesz podejrzeć w zakładce "Podłoża" )

    - wybierz lub wpisz format pracy (zawsze wpisuj format w mm, jeśli praca jest składana wpisz format po rozłożeniu) 

    - wybierz cechy dodatkowe, jeśli chcesz

    - w przypadku kilku projektów z tą samą specyfikacją możesz wybrać opcję "WERSJE"

    - wybierz/ wpisz ręcznie łączny nakład

    - kliknij do koszyka (do koszyka możesz dodawać kolejne produkty, które możesz wysłać razem lub osobno)
    3. Zaloguj się / Załóż konto 

    4. Wybierz czy odbierasz zamówienie osobiście z naszego punktu czy chcesz wysyłkę

    5. Wpisz dane do faktury, możesz także wybrać opcję paragon

    6. Wgraj PLIK do druku

    7. Możesz przejść do PANELU KLIENTA.

    W PANELU KLIENTA możesz, zaakceptować PODGLAD plików do druku. Pamiętaj, zlecenia bez akceptacji plików nie będą drukowane. Możesz także podmienić pliki do druku, zobaczyć termin realizacji i zarządzać swoim zleceniem.

     

  • arrow

    Jakie są koszty dostawy?

    Korzystamy z usług firmy kurierskiej - DPD. Koszt przesyłki kurierskiej zwykłej to 11,00 zł netto, koszt przesyłki pobraniowej  to 15,00 zł netto.  Ewentualne dopłaty uzależnione są od usług dodatkowych, takich jak np.  dostawa w sobotę, dostawa poranna do określonej godziny.

    W przesyłce od nas, znajdzie się tylko Twój zamówiony produkt, nie dołączamy do wysyłek faktur, materiałów reklamowych, paczka nie posiada także naszych oznaczeń, taśm itp. 

  • arrow

    Reklamacje

    Reklamację należy złożyć mailowo wysyłając wiadomość na adres . W treści maila nalezy podać numer zamówienia, oraz powód reklamacji. W celu poprawnego rozpatrzenia produktu reklamowanego, składając reklamację należy dostarczyć 100%  reklamowanego produktu.

Nie znalazłeś
odpowiedzi?

Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi
Klienta. Wypełnij formularz, zadzwoń lub
przyjdź do naszego butiku.

faq
kontakt arrow